Lotus Elise este, fără îndoială, un etalon de agilitate,
iar motorul LS9, de pe Corvette ZR1, este, de asemenea, etalonul în
materie de forţă brută americană. Ce se întâmplă dacă sunt puse în
aceeaşi eprubetă?
Rezultă o bombă pe patru roţi, cu o putere de 725 CP
şi o masă de 1.071 kg, datorită
caroseriei integral din fibră de carbon. Raport masă-putere este
astfel doar uşor inferior unei Hayabusa.
Dar asta este doar versiunea „de bază” a lui Venom GT,
mai există două upgradeuri twin-turbo care urcă puterea la
1.000, respectiv 1.200 CP, versiuni care ar face de râs bolidul
Suzuki. Trebuie menţionat că acest model funcţionează cu
combustibil cu cifra octanică 91 (versiunea de 725 CP) şi 109 (cele
de peste 1000 CP) , acesta din urmă alimentând doar maşinile de
circuit.
Întreaga putere va fi valorificată doar de puntea spate
prin intermediul unei cutii Ricardo, deci acest Venom GT va fi la
fel de sigur ca un avion de vânătoare în toiul unui combat. Pentru
a ţine însă sub control herghelia nervoasă, cei de la Hennessey
spun că au dezvoltat un sistem inteligent de control al tracţiunii,
suspensia este ajustabilă, kitul asigruă o apăsare aerodinamică
optimă, iar eleronul se ajustează în funcţie de viteză tot în
acelaşi scop. Frânarea este asigurată de Brembo cu etriere
pe 15 inch din carbon
ceramic şi etriere cu 6 pistoane pe faţă şi 4 pe spate,
iar pneurile sunt Michelin PS2
Pentru a evita riscul de a deveni kamikaze pe
şosea, fiecare cumpărător va fi invitat pentru o zi de
instructaj pe circuit cu un pilot Hennessey şi, probabil, ar trebui
să aibă şi o relaţie bună cu Cel de Sus. Ar mai fi de spus
că americanii vor să ofere 10 modele pe an, motoarele fiind
preparate în Texas, dar asamblarea lui Venon GT se va face în Marea
Britanie, iar preţul de vânzare preconizat va fi de peste 600.000
de dolari